nedeľa 24. januára 2016

Prechádzka, káva a nejaký ten pokec #1

Ahojte...

Viem, že teraz neboli príspevky pravidelne. Myslela som si, že to budem stíhať popri škole v posledné dva týždeň uzatváranie známok. Ach, tá naivita.

Nieže by som nemala predpísaný článok už na minulú stredu. Problém bol len v poslednej úprave, poslednom pozretí. Totižto som sa k tomu vôbec nedostala. V utorok som nielenže musela obetovať akúkoľvek zábavu na počítači, prácu na blogu ale aj tréning. A to už je fakt čo povedať. Namiesto toho som sa utápala v učive od dejepisu cez nemčinu až po matematiku.

Fotené mobilom 



Samozrejme, mala som na to celé prázdniny, ale takto to bohužiaľ nefunguje. Skúste si totiž predstaviť 2 situácie. Jeden deň máte voľno a viete, že sa máte učiť. Prirodzene máte veľa času. Nič predsa nemusíte robiť. Takže to odkladáte až kým nepríde noc a naučíte sa úplne minimum.
Avšak ak máte naplnený deň rôznymi aktivitami a musíte sa učiť, spravíte si plán, uvedomujete si malé množstvo času a na daný predmet sa naučíte hneď.
Neviem ako to je u vás, keďže je to úplne individuálne...u mňa to takto funguje takmer vždy. A prázdniny prebiehajú na podobnom princípe.

Mám pocit, že skoro každý dospelý človek sa pohoršuje nad tým, ako často máme my žiaci prázdniny. Donekonečna nám hovoria, ako v ich dobe boli oveľa lepšie známky aj keď dní voľna bolo menej. Je to však pravda, že také dlhé prázdniny sú výhodou ? Ja začínam o tom pochybovať.

Fotka fotená v Michalovciach

Keď som bola dieťa a obdobie prázdnin sa blížilo, nevedela som sa dočkať. Čím som však staršia, tým viac si uvedomujem ich nevýhodu. Vôbec nerozumiem prečo máme Vianočné prázdniny až 16 dní. Neviem ako vy, ale oveľa radšej by som mala prázdniny len napríklad týždeň od 20.12. Takto by som si mohla užívať vianočnú atmosféru, pokojne zdobiť stromček a piecť od rána do večera. Namiesto toho sa musím pravidelne učiť ešte aj 2 dni pred Vianocami, lebo všade naokolo je stres z polročného vysvedčenia. V priebehu predlhých prázdnin zabudnem ešte aj moje telefónne číslo a skúste hádať, čo má hneď prvý deň čaká... áno, písomka z chémie. Samozrejme obdobie písomiek a stresu sa vlečie ďalšie necelé 2 týždne dokedy musia byť uzavreté všetky známky. Isteže, dlhé prázdniny majú aj svoje výhody. Môžeme si len tak vyraziť s kamarátmi von, navštíviť vzdelanejšiu rodinu a celkovo si oddýchnuť.

Keď už spomínam polročne vysvedčenie, nedá mi nevysloviť starú pravdivú myšlienku: ,,Človek vždy chce to čo nemá." Ak máme z predmetu dokopy 3 známky tak sa sťažujeme, že priemer z nich je častokrát nevyhovujúci. Nehovoriac o tom, že písomka je v takomto prípade zostavovaná z veľkého rozsahu učiva. A ak je naopak známok veľa - sťažujeme sa, že píšeme každú druhú hodinu.

odkaz: boardofwisdom.com

Tento článok je plný negatívnych myšlienok, pesimizmu a sťažovania sa. Teraz sa však presúvame k ďalšej časti, ktorú rada absolvujem práve v dni, kedy je toho stresu priveľa. Vstať, obliecť sa a vyjsť von na čerstvý vzduch. Prejsť sa. Dýchať. Vnímať krásu dňa. Byť vďačný za všetky maličkosti. Že sa máme ako obliecť, do čoho obliecť a že máme dôvod sa obliecť, lebo môžeme v relatívnom bezpečí ísť na ulicu.

Myšlienky sa vám uvoľnia. Negatívne názory vypustíte a pozitívne ich nahradia. Presne tak ako pri výdychu sa zbavujete CO2 a opätovnom nádychu naplníte váš organizmus kyslíkom. Nechajte všetky vaše sťažnosti, problémy a iné ťažkosti na toho nad nami. A vy si zase od neho začnite vážiť tie maličkosti, ktoré nám každý deň dáva. Otvorte oči a vnímajte krásu prírody, ktorá nás obklopuje. Krásnu tohto dňa.

fotka fotená v Bojnice, kúpele

Neviem, kedy bude ďalší článok. Ako to aj mám vedieť, keď nemám istotu, že sa dožijem zajtrajška ? Čo však viem je, že kým budem žiť tak sa budem snažiť mať šťastný život a šíriť pozitívny uhol pohľadu aj na ostatných.

Ďakuje VÁM za to, že ste sa dočítali až sem a darovali mi váš drahocenný čas. Veľmi si to vážim :)

Prajem vám príjemné prežitie tohto dňa.


PS: V tomto článku je skutočne chaos. Mám pocit, že som otvorila veľa myšlienok naraz, ale musela som sa o tomto všetkom s vami podeliť. Aj keď to možno nemá ani hlavu, ani pätu budem rada ak mi v komentároch napíšete, či vám také dlhé prázdniny pred vysvedčením vyhovujú alebo nie :) A ak ste na vysokej škole verím, že máte väčšinu skúšok úspešne za vami. A veľa šťastia v tých nasledujúcih. Ahojte :)

19 komentárov:

  1. Myslím, že je dobře, že si se takhle vypsala! :) Vypadá to, že ti to i pomohlo. :)
    Já mám prázdniny ráda a měla bych je klidně ještě dýl :D Heh, ale jasné, maš pravdu, když se pak musíš učit tak by bylo lepší je mít kratší :)
    No snad už máš školu v pohodě a všechno ti sna dobře dopadlo! :)
    DENYII

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Máme to tak také, já vím, že se mám naučit na 4 předměty a mám na to dva týdny, ale nechám to na poslední chvíli a pak se stresuju s tím, že se to nenaučím.. Už si budu muset zase zvyknout na učení se průběžně.

    lifestyle and beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne...na každom to obdivujem, ale na sebe to dokázať...to je už výzva!

      Odstrániť
  3. taky přemýšlím,proč vždycky chci něco, co "nemůžu" mít...většinou se toho snažím alespoň nějakou alternativou dosáhnout, ale víš co, alternativy a kompromisy jsou na prd...
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa by dokonca zaujímalo, kto vlastne s takým rozmýšľaním začal. Prípadne prečo to vlastne robíme. Či to máme vrodené, alebo sa nám to takto zapáčilo, alebo čo... :)

      Odstrániť
  4. Naozaj veľmi pekný príspevok. Aj u mňa je to tak, že chcem vždy to, čo nemôžem mať,... Niekedy sa však dá vymyslieť kompromis.... Ja som sa nikdy neučila priebežne a koľkokrát vôbec a teraz keď som na VŠ tak spávať z toho neviem, lebo sa musím učiť :D A nezvládam to :D Našla som si ale kompromis - viac menej si to prečítam, uvidíme či spravím skúšku a keď nie, tak sa potom idem už učiť :D


    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu. Verím, že keď si niekto už zvykne na to, že sa učí len sem-tam tak na vysokej to musí byť 100x horšie. Tiež niekedy rozmýšľam nad tým, či na VŠ potom budem mať nejakú tú hodinku na spánok. Lebo ak plánujem pokračovať v takomto štýle tak to nevyzerá slávne, heh.

      Odstrániť
  5. S tými známkami máš úplnú pravdu. Doteraz som si to ani neuvedomovala, ale naozaj je to tak, že keď máme málo, tak je zle. A ak ich máme veľa, tiež sa sťažujeme.
    SweetSunshine

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niekedy je práve to na tom najhoršie, že už berieme "sťažovanie sa" za normálnu vec a ani si neuvedomujeme ako často to robíme. Bohužiaľ.

      Odstrániť
  6. Nice Inspirations

    FOLLOW my Blog!!! Maybe we can follow each other!!!
    www.rimanerenellamemoria.de

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sorry, but I will follow you just if I like your blog.

      Odstrániť
  7. Úplne ťa chápem. Ja to mám so školou narovnako. Neznášam tie stresy 2 týždne pred polročným a koncoročným vysvedčením. Ale ten polrok mi zatiaľ ubehol fakt rýchlo. :)
    www.tobecreativehasnolimits.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Poslednú dobu mi všetko ubieha veľmi rýchlo, heh. Takže v tom chápem zase ja teba.

      Odstrániť
  8. Mě právě čeká zkouška z chemie a cítím to stejně, jako ty :D Když mám dost času, tak učení stejně odkládám na dobu, když už pak zase nestíhám a učím se od rána do večera.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dúfam, že to napíšeš najlepšie ako budeš vedieť :)

      Odstrániť
  9. I admire your blog is for me a great inspiration.
    I INVITE AND FOLLOW(as;Aleks Mlodz)
    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ach, som rada, že nie som jediná, čo to tiež tak mám. Vždy, keď mám veľa veľa času v konečnom dôsledku spravím menej ako keď mám málo času a k tomu milión vecí na práci :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neboj sa, nie si. Ale mala by si vidieť niektorých pohľady, keď im poviem o tom, heh.

      Odstrániť

Som veľmi rada, že si sa rozhodla napísať mi komentár. Ak budeš chcieť kedykoľvek mi napíš aj na e-mail: blogforsmile@gmail.com :)