piatok 8. januára 2016

Vegánske kokosové guličky

Ahojte,

dneska som tu s rýchlym jednoduchým vegánskym receptom, bez múky a cukru. Nezaberie vám veľa času a určite sa oplatí ho vyskúšať :)

Ingrediencie:





1 3/4 hrnčeka = 437,5 ml strúhaného kokosu ( na fotke som neznázornila celé množstvo)
2 lyžičky kokosového oleja
3 lyžičky javorového sirupu ( ja som použila med, keďže nie je som vegánka)
2 lyžičky kokosového mlieka ( ja som použila ryžové)
1/2 lyžičky vanilkového extraktu
1/2 lyžičky škorice ( osobne som dala rozhodne viac, heh)
1/8 lyžičky morskej soli 

Postup:

1. Do food  processoru (mixér / kuchynský robot) si nasypte 1 hrnček strúhaného kokosu, pridajte kokosový olej a poriadne rozmixujte až kým nespozorujete zmenu konzistencie. Ja som ešte pridala trošku  kokosového oleja, lebo sa mi to zdalo príliš suché.

2. Následne pridajte med, mlieko, vanilku, škoricu a soľ a opäť mixujte, kým sa všetky ingrediencie do seba nespoja.

Takto to vyzeralo po 2.kroku

3. Do zmesi pridajte polku hrnčeka + 2 lyžičky kokosu a stierkou posledný krát poriadne premiešajte. Violá, cesto je na svete.

4. V návode píšu, že by vám to malo vyjsť na 12 guličiek, ktoré obalíte v zvyšnom kokose. Ja som z cesta papala, jednu guličku som sa snažila obaliť v mletých orechoch, ale keďže sa mi to nepodarilo tak som ju zjedla. Nieže by som bola pažravá, heh. Aj tak som však dosiahla 12 kusov, takže nezúfajte ak sa vám na začiatku bude zdať, že máte málo cesta :)

5. Ak chcete dajte ich na hodinku do chladničky, kde ich môžete skladovať až 5 dní.


Fun fact:

Nepýtajte sa ma načo som používala hrubozrnnú soľ. Vážne neviem. Doma dokonca máme mlynček na soľ, čiže som mohla mať presne tú istú len v mletej verzii. Ale samozrejme Kika si povedala, že hrubozrnnú človek len tak nevyužije a hodila som to tam. Ešteže tam išlo tej soli tak málo, heh. Každopádne to našťastie nemá na chuť žiadny výrazný efekt, akurát som dlhšie mixovala.



Verím, že tento recept vyskúšate a bude vám takisto chutiť ako mne. Ku kávičke, alebo jednoducho namiesto nejakého keksíku to padne výborne.

Inšpiráciu som čerpala z aplikácie Vegan recipes, ktorá mala recept z tohto blogu: www.thekitchn.com.

Prajem vám príjemný zvyšok dňa :)

PS: Asi nestihnem v nedeľu vydať článok, keďže je toho teraz skutočne veľa :)

25 komentárov:

  1. Hello dear,
    fantastic post, it looks so healthy and yummy!
    I follow you on GFC! Could you please follow me back? <3
    Hugs & Kisses
    LIANA LAURIE

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Oooooooo mňam tak to vyzerá veľmi fajne :) milujem kokos ^_^ kde je kokos to je mňam mňam :D a čo je vegánske tak to je ešte viac mňam :)
    Me and my ART

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypadají krásně! :)
    Budu ráda, když se zapojíš do mé GA. :) Catherine Ribbon

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Following you back hun^^
    xxx
    Laura
    http://gowestyoungcowgirl.blogspot.it/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. yummy!:)

    PS: Zvu te na svoji giveaway na mem blogu a budu rada kdyz se zucastnis:)
    Bridge of Memories

    OdpovedaťOdstrániť
  6. I love this, looks amazing! <3

    http://fiftyshadesofpink.blogs.sapo.pt/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mňam, už viem prečo nemôžem followovať žiadne food blogy - som potom vždy hladná! :)

    Bari Bircak

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mňááám to vyzerá super. Určite si tento recept vytlačím :)

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Veľmi dobrý nápad !!!

    Na mojom blogu práve prebieha giweaway tak bola by som rada keby si sa pozrela. :)
    Simply Kristina

    OdpovedaťOdstrániť
  10. zrovna jsem si říkala, kde je koupit a najednou ty přijdeš s receptem, úžas! díky moc :)
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Och, tieto vyskúšam určite! Vdaka za recept :)

    Nechceš sa navzájom sledovať? :)
    http://nicolland.blogspot.co.at

    OdpovedaťOdstrániť

Som veľmi rada, že si sa rozhodla napísať mi komentár. Ak budeš chcieť kedykoľvek mi napíš aj na e-mail: blogforsmile@gmail.com :)