nedeľa 27. marca 2016

Škola volá #1

Ahojte,

dnešný príspevok bude venovaný školskej téme. Neviem ako vy, ale u nás na gymnáziu je toho skutočne viac ako dosť. A niekedy to poriadne človeku lezie na nervy. Ale, ako sa hovorí...je to príprava na vysokú školu, kedy budem s radosťou spomínať na tieto časy. Tak ako teraz s radosťou spomínam na časy, kedy som horko-ťažko prečítala strany z oficiálnej knižky Škola volá. Pamätá si ju niekto?


Teraz vám chcem napísať pár veľmi známych tipov, ktoré vám majú pomôcť v učení. Aby ste sa k nemu však dokopali, potrebujete motiváciu. Je to veľmi dôležitý a zároveň podcenovaný fakt. Zbytočne si bude pozerať tisíce tipov na efektívne učenie, keď sa k nemu ani neodstanete. Stanovte si ciele, priority. Dajte si záležať na tom, aby ste mali dobrý pocit z napísaného testu. Každý hľadá motiváciu inde, je však skutočne dôležité nájsť ju, vykašlať sa na všetky pohodlné činnosti a vyhradiť si čas, ktorý práve venujete produktívnej činnosti - ako je aj vzdelávanie sa.


Poďme sa však pozrieť na pár rád, ktoré by vám mali pomôcť, aby ste sa učeniu mohli venovať čo najdlhšie.

1. Prostredie

http://news.everestonline.edu/post/2011/12/how-to-make-study-time-work-for-you/#.VcdQPPntmko

 Uistite sa, že pri učení budete máte uprataný stôl. Ak tam mávate počítač, premiestnite ho na iné miesto - najlepšie aj do inej miestnosti. To isté spravte s mobilnými telefónmi, tabletmi a inými vecami, ktoré vás vedia rozptýliť. Osobne ich síce nikam nedávam, ale na druhej strane nie som typ, ktorý by sa v strede učenia vybral na sociálne siete. Robte preto to, čo uznáte za vhodné :)

 Pripravte si perá, zvýrazňovače, ceruzky a iný potrebný materiál. Majte všetko po ruke, aby ste si počas učenia nemuseli pre niečo odbehnúť.

2. Občerstvenie


https://www.photigy.com/making-of-winter-fruit-bowl-food-photography-behind-the-scene/

 Pre každý prípad si pripravte džbán alebo aspoň pohár vody, aby ste nezanedbávali hydratáciu. Snack, ako sú kúsky ovocia alebo oriešky sú vítané. Tak budete mať všetko po ruke a vy sa môžete naplno venovať učeniu oveľa dlhšiu dobu.

3. Cíťte sa pohodlne


Zdroj - klik

Doteraz sme sa starali o prostredie, ale čo vy samotný? Musíte sa cítiť dobre. Tepláky, voľné tričko, zopnuté vlasy.... je to na vás. To, že vám nič neprekáža je dôležité, aby ste nemali dôvod na výhovorky, prečo musíte štúdium prestať.

Keď máme tieto základné body hotové, môžeme sa vrhnúť na samotné učenie.

4. To do list
Zdroj - klik

Zadajte si cieľ/e. Povedzte si ho nahlas, alebo napíšte na papier. Ku každému predmetu si napíšte všetky body, ktoré chcete zvládnuť....čo sa chcete naučiť, čo zopakovať a podobne. Po každom zvládnutom cieli, ktorý ste si rozlúskli na viacero bodov si môžete dopriať vopred pripravenú odmenu. Či už je to vaše obľúbené smoothie, ovocie ktoré vám vždy spraví radosť alebo aj obyčajná pochvala. Ak ste mali toho za celý deň veľa a úspešne ste to zvládli, nebráňte sa šetreniu na sebe a choďte si kúpiť drobnosť na ktorú ste si už dlhšiu dobu robili zálusk.

5. Don't procrastinate!

Dôvody prečo neprokrastinovať: 1) Ušetrí vás mišungu na poslednú chvíľu 2) Nemusíte sa o to obávať neskôr 3) Budete mať pocit dokončenej veci a úspechu 4) Viac času, ktorý môžete využiť efektívne
Zdroj - klik


 V prípade skúškového obdobia, predmety si naplánujte. Buď do diára, alebo do kalendára, na papier, či do mobilu. Zistite, kedy je vaša myseľ najviac sústredená /vyskúšajte učenie ráno, po škole, okolo 6 poobede, večer, alebo ak sa na to cítite aj v noci/.  A hlavne nenechávajte všetko na poslednú chvíľu. Všetci vieme, že by sme to nemali robiť, ale aj tak pokušeniu neodoláme...ach jo.

6. Nehanbite sa opýtať učiteľa


Zdroj - klik

 Ak máte dobrého učiteľa, nepremárnite šancu a dávajte na jeho hodinách pozor. Dokážete sa tak naučiť aj 90% učiva. Takisto sa nehanbite zdvihnúť ruku a spýtať sa ho na to, čomu ste nepochopili. Najprv si postupne prejdite postup riešenia, zistite kde ste sa zasekli a spýtajte sa na ten konkrétny bod. Prípadne za ním choďte po hodine. Jeho povinnosťou  je na vašu otázku odpovedať, prípadne to znova vysvetliť. Väčšinou budú dokonca aj radi, že sa o daný predmet zaujímate a urobí vám to u nich dobré meno! Posledná veta neplatí na každého, hlavne ak sa jedná o branie času z ich prestávky.

Toto sú skutočne základné tipy, ktoré by mal dodržiavať každý z nás. Na školskú tematiku mám prichystané aj ďalšie články...takže dúfam, že sa čoskoro dokopem k ich napísaniu :)

Verím, že ak máte po prázdninách skúšky tak ešte dnes sa naučíte aspoň na 1 z tých predmetov. Ak ste to samozrejme doteraz kvôli lenivosti nedostatku času nespravili. Nenechávajte si všetko na utorok, vyhraďte si aspoň jednú nevinnú hodinku a využite váš čas produktívne.

Ja vám želám veľa motivácie, úspechov a príjemný zvyšok dňa :)


32 komentárov:

  1. Mila Kristy, síce už nie som v školopovinnom veku, ale tvoje rady sa dajú aplikovať aj v bežnom živote, keď odsúvame všetky nepohodlné povinnosti. Prokrastinácia je niekedy moje druhé meno :oD A myslím, že v tom nie som sama. Vynikajúci článok, už teraz sa teším na ďalšie, papa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tvoje komentáre mi vždy vedia spraviť veľkú radosť :) Neboj sa, tá prokrastinácia je väčšinou moje prvé meno, heh.

      Odstrániť
  2. Super clanok, ktory urcite vela ludom pomoze :) aj ked ja pri tom odkladani, resp neodkladani zlyhavam :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dear I follow you back as 83 :) [person without avatar]. Have a nice day!!
    http://kreconowlosaa.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super tipy, najviac sa mi páči ten piaty bod :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pěkný článek, a ano, jakožto studentka gymnázia taky vím, jak je toho občas fakt hodně.
    S láskou Rose - Můj blog

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super článek, já teď sice píšu diplomku a čekám už "jen" na státnice :D ale i tak se to dá určitě praktikovat vždy, ne jen ve škole :)

    SmileThess

    OdpovedaťOdstrániť
  7. sice uy dlhsie nie som studentka ale kopec vyuzivam aj teraz a to hlavne to do list moje najoblubenejsie a clovek aj vidi, že čo všetko už urobil
    galantosfun

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moc hezky napsané .-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Super tipy :) O prokrastinaci radši ani nemluvím, ale opravdu ji moc dobře znám :D Já musím mít všechno barevné a podtržené abych se něco naučila a taky dost jídla :)
    Simma Blog

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Super tipy. :) Pro mě je nejdůležitější dát co nejdál od sebe počítač a telefon, jak píšeš v prvním bodě.. :D Naštěstí mě učení čeká až někdy v květnu na státnice. :)
    KattyLife

    OdpovedaťOdstrániť
  11. My teda máme spíš takovou "rodinnější" atmosféru na škole, není nás tam zase tolik, všichni se vídáme a půlka z nás se mezi sebou zná už teba ještě ze základky atd. :D :) Skvělé tipy!! Musím říct, že o spoustě těch věcí vím a stále si je připomínám, největší problém občas bývá ta prokrastinace. :D
    Jen bych ještě dodala k tomu prostředí, že nedoporučuji moc někde v posteli zachumlaná, takhle už jsem prkrát usnula. :'DDD :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je skvelé, my to máme v triede podobné :) To je na tom najhoršie, že to všetko vieme ale pokušeniu väčšinou odoláme. Ďakujem za tip! Určite ho využijem :)

      Odstrániť
  12. Skvelý článok, no ja čakám kým tá škola už skončí ! :) Tvoj blog dávam sledovať, pretože sa mi naozaj páči a budem naozaj rada ak to opätuješ. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. super tipy, ja som momentálne v štádiu, kedy moja prokrastinácia vyzerá tak že prejdme radšej na druhý predmet alebo na nejaké iné povinnosti školské :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, tak teraz som sa úprimne usmiala. Verím, že to zvládneš :)

      Odstrániť
  14. Verím, že čoskoro sa vylepší :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ah, škola. Článok mi pripomenul, že mám ešte nejaké úlohy z matematiky. :D Ale vďaka nemu som opäť aspoň jemne nabudená, skvelé tipy! :)
    SweetSunshine

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Hezké tipy :) Student už sice nejsem, ale prokrastinace byl můj věčný problém :D

    Ili Libertad

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Tak ja sa toho už veľa nenaučím, ale súhlasím! Na gymnazistku veľmi dobréééé! Len keby si to prečítali viacerí študenti :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Som veľmi rada, že si sa rozhodla napísať mi komentár. Ak budeš chcieť kedykoľvek mi napíš aj na e-mail: blogforsmile@gmail.com :)